Energi!

Idag har jag sån energi, livsglädje inom mig!
 
Var till kyrkan idag o hjälpte till tillsammans med dom andra härliga "kärleksänglarna"
Vi är ett härligt gäng som skalar potatis o all annan grönsak som alltid förvandlas till den godaste av soppor ever
av våra härliga kockar N o B!
 
Synd bara att jag inte hann stanna kvar längre idag för jag hade ett återbesök hos läkaren angående spottkörteln som ställde till det för mig för ca 2 veckor sen (såg ut som kalkon, svullen o dallrande hals, hihi)
o nu ska jag tillbaka igen om en månad, hon va inte riktigt nöjd med min körtel, puhuu... själv tycker jag den är okey så de så!!  hihi
 
Sen va jag o handlade på kvantum o de kändes så himla skönt o kunna handla "lite" annat än BARA just de allra viktigaste för dagen, vet inte om de är så många som förstår hur svårt det har varit dom senaste åren o behöva vända på vart enda öre o inte ha kunnat unna sig lite vardagslyx som idag i form av 3 munkar o hårfärg,
låter ju löjligt o patetiskt men så har mitt liv sett ut, bara de allra allra viktigaste, så jag hoppas ni förstår vilken glädje de är för mig o kunna unna mig dessa små små saker, o inte o förglömma lilla Helge som fick lite extra gottis i form av pate, 5 burkar för 25kr, hihi, jag skrattar själv här hur löjligt de låter men de e ju sanningen för mig,
Behövs inte mycket för att denna tanten ska må bra :)
 
Ska till kyrkan i morron med, alltid finns de nåt man kan hjälpa till med.
Känns så skönt att känna sig nyttig, få umgås o skratta med härligt folk som är bara så goa.
 
Va förbi hos E innan jag kom hem, bjöd henne på kroppkakor, vilka jag köpt från kvantum, Arontorps, yami,
hon har ju bjudit mig så mnga gånger o alltid finns där för en, sen tog vi en långpromenad med hennes hund Busan,
o nu är jag hemma som sagt, eldat lite o betalat räkningarna, känns så skönt o ha gjort det o t.o.m fått en extra slant över. De ni :)
 
Nu blir rygg läge i soffan, efter en dusch o bara vara
 
Tjingeling
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0