Så lite de behövs

Tänk så lite de behövs för att man ska känna sig älskad! Glad o lycklig! Bara att höra mitt barnbarns glada röst när hon fick veta hon ska ner till "Mommo". Hjärtat de bara smälter! Dagen började ju precis som jag ville, jag vaknade i tid, hann till stationen, hann sätta mig en stund innan tåget kom, prata med mamma, sen kom tåget o sen blev allt katastrof! Panik! en tågkonduktör som hade sin BF (bitterfitta)-vecka o lät mig inte åka tåget med sjukhus-biljetten UTAN att jag hade bytt den till SJ-biljett i på stationen! (vilket jag inte visste om! o som INTE behövs fick jag reda på senare!) Så jag tog bilen min som jag i all hast hade parkerat på långtids-parkeringen vid stationen vilket medförde att jag va hela 40 minuter FÖRE min tid för provtagningen!!!! BF-kärring på riktigt, hon på SJ! Allt flöt på bättre än bäst efter det, tills jag väl hemma bestämde mig för o hugga lite ved, o visst de gick ju bra, till en början, men sen när jag bestämde mig för o hugga lite mer till i morron, för o va duktig, de va då de hände! Yxan klöv veden lättare än lättast, o fan, då hände det, (jag va inte beredd på detta!) Jo, yxan klöv veden i ett enda hugg! med resultatet att yxan satt fast i vedhuggen? (heter de så? Stocken? man sätter veden på?) o EN av delarna fick för sig att flyga rakt på min vänstra tummes början i benet! AUTCH säger jag bara! Fy för FAN va ont de gjorde!! Så i morron ska jag ta på de tjockaste handskar jag hittar här hemma, motorcykel hjälm o kanske till o med ta en bäddmadrass o klä runt mig? INNAN jag ska hugga mer ved! hihi haha men natti natt nu alla o sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0