En bra dag!

Idag har varit en bra o effektiv, härlig, gemytlig dag med många härliga samtal, fått mycket gjort o uträttat, hunnit med o träffa min underbara son Fredrik med sambo Tina med alla härliga barnen. Mina fina barnbarn! o go Taco middag blev man bjuden på o många goa skratt o alla dessa Goa Varma kramar! Man känner sig verkligen välkommen o älskad så fort man sätter in foten där hemma! Kan man begära mer. Känner mig så full av glädje, rent av lycklig, framför allt att jag idag har kunnat betala vart endaste en räkningen för denna månad, inklusive skuldsaneringen!!! Visserligen med bara 45kr på kontot o 40kr i plånboken men Fy för fasiken vilken skön känsla! HÄR snackar vi om "Fattig pensionärs Sverige"!!! Undrar om NÅN i regeringen skulle vilja byta liv med mig? En/två månader? Tror knappast det! haha.... Men inge fara på färde för på tisdag får man ju sin AFA-peng o då åker man ju som sagt o hämtar hem lilla B:a hit! Bara längtar nå fruktansvärt! o så får jag tillfälle o träffa min kära mor med! Hos henne ska jag o dottra Kia göra en storstädning, för de behöver hon! Min älskade mamma, så pigg o glad i sinnet, trots sina snart 87 år, men tyvärr så sinkar synen o benen henne, fast de bryr hon sig inte så värst mycket om, flänger runt än hit o dit med sin "Röda Fara" (rulator för er som inte fatta), bakar, tvättar åt sig själv, far o bror min (utan o klaga) o lagar mat, åker o träffar vänner. Riktig "Stålmommi" som mina barn kallar henne. hoppas jag kan bli o va som hon när jag är 87! (om jag lever så länge) Tänk va lycklig man känna sig BARA för att man kunnat klara av att betala ALLA räkningar på EN o samma dag! Rent utav salig i själen! Just nu mår jag bra, på NÄSTAN alla plan, saknar vissa i mitt liv, men man kan inte få allt på en o samma dag. Nu blir de nanna kudden o hoppas på fortsatt bra dagar o så hoppas jag på att min innersta önskning, förhoppning slår in de närmaste dagarna. Kramar hela världen ikväll KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0