Livet

Livet är ju så mycket mer än "bitter fitta" mig !
 
Kan inte fatta att jag verkligen nu har 14!!! barnbarn!!!
 
Helt underbart!
 
De va verkligen en "Wake up" upplevelse idag när jag va o hälsade lilla C:s bäbis bror C välkommen i min famn/släkten.
 
Så helt underbart härligt att få känna kärleken, igenkännandet (trots länge sen, julafton) från Storebror C när han ville att "ammo" skulle dansa o sjunga "kack,kack";) ler än från öra till öra när jag ser han inför mig, hoppandes o skuttandes, armarna uppe o nere, "kack, kack"....
 
Små groderna som bara han o jag,  mina ögon just då, idag, sjöng o dansade,kunde/gjorde i julas älskade barn! fast vi var många som gjorde de i julas då vi sjöng o dansade.
 
Tänk så lite de behövs att en "bitter-fitta" som jag är, speciellt va igår, för att man mår så bra i hjärtat!
 
o lilla C, så fin o go, perfekt i sin lillhet, så lik båda sina fina älskade föräldrar.
Värmer Hjärtat!
 
o INTE att förglömma mina döttrars, mors, systers, vännens E:s samtal idag!
 
o framför allt igår! Lilla/stora fina, glada F:s samtal om fika hos dom alla,
vilket jag jag snällt avböjde för jag va just en B-F!!!! (mot alla o envar, inklusive mig själv mest)
 
Önskar så att de mina vet att jag älskar dom alla,
även dagar som igår då jag va en riktigt hemsk B-F!!!
 
Alla har vi våra dåliga dagar o tyvärr,
jag har haft FÖR många såna dom senaste åren!
FÖRLÅT!
 
men jag finns här inne, nånstans, Ibland, som just nu.
 
Natti natt,
dax o bädda ner sig i soffan under 2 täcken, mysbyxor, tjock, mysig varm tröja, ragg-sockor o kudden,
för KALLT är det!!!
Inte just nu men i morron bitti när jag vaknar vid 7-8
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0