Överlevt

En helt vanllig måndag,
Eller hur!
Precis allt har gått "lite" överstyrs med. (hihi)
 
Började med att jag struntade att kliva upp när Kia ringde vid 9,
FAST jag bett henne väcka mig kvällen innan,
så inte förrens efte 10 klev jag upp.
 
2 timmar senare gick jag bort till Nina o kyrkan,
som jag lovat hjälpa till med o göra i ordning "orangeriet"/blomrummet,
Efter att ha fajtats med en "youkka" (förlåt stavningen) palms tjocka stam,
när jag äntligen lyckats få av den,
"Yeaha Nina! Den är av"
 
o glömmer bort o hålla i fanskapet o va händer då tro ni?
Ja den kommer ner farandes som en raket mot o de enda jag hinner göra är att slänga mig åt sidan,
PÅ stackars lilla Nina (ca 20 kg lättare än jag o nån centimeter)
 o Där ligger vi, i en stor blöt (Nina hade precis hunnit vattna allt) 60x120cm blomlåda o kämpar för att komma upp. hahaha
 
Väl hemma sen nån timme senare ringer jag sonen, om pannkakor, o ska sätta mig o röka, vid fläkten, på STÅL/KROM-stol o va händer???
 
Jo ett av benen går av!!!
o där ligger jag på golvet o brottas med stolfan!!!
Klara mig ur detta med blotta förskräckelsen o några blåmärken, riv sår som blödde o ömmande rumpa.
 
2 timmar senare, efter en promenix med syster, rastlös som man är,
så vad gör man?
Jo får för sig att man ska göra NYTTA innan flytten!
Sagt o gjort,
med en annan stål/krom stol under armen beger jag mig ini gästrummet för att plocka ner gardinen o stängen,
rumstrerar om en del för o plats bland madrasser, säckar av kläder o flyttkartonger,
o hade bara ETT väggfäste kvar att ta bort,
Så va händer?
Jo,
Jag tappar balansen o sekunderna efteråt hittar jag mig själv under spetsgardinen,
liggandes halvt om halvt på madrasser som klädes säckar!!!!
 
Vilken SJUK dag!
Så de där med o ta sig en dusch ikväll,
tror bestämt att jag struntar i det!
hihi
 
Nu ska försöka ta mig till sovrummet UTAN att göra mig illa nå mer idag, hihi
 
 
Tjingeling
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0