Väntan

Inget är som väntans tider.....
 
som nu, vänta på våren!!!
 
Jag är då definivt INTE nå vinter människa!!!
 
Den här hösten/vintern har jag verkligen betett mig som björnarna!
Gått i ide helt!!!
Så osocial som mig får man leta efter!!!
 
Inge roligt varken för mig själv eller dom runt omkring mig,
en sur, putt, avig kärring!!!
 
men för att ursäkta mig själv lite grann så skyller jag mina sjukdomar o all medicin man blivit försökskanin åt.
 
Ta bara mitt utseende,
ansiktet ser ut som ett svullet babian arsel, ögonen som två stora hängpungar,
ingen hals osv osv...
Skulle kunna göra listan lång men VEM orkar lyssna på de???
Inte ens jag själv!
Så jag undviker speglar helt enkelt,
lite svårt så här på kvällen för man ser sig själv i fönstren.
 
Och från o med i morron ska jag skapa rutiner för mig själv!
Måste ju för så här kan jag inte ha de,
sitta i soffan i princip från de jag vaknar o glo på TV till jag går o lägger mig,
nångång på små timmarna, eventuellt gå en liten runda.
 
Åh va jag längtar till våren!!!!
 
Carpe Diem
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0