Städ dax

Idag ska jag försöka ta mig själv i kragen o städa här hemma.
Är ju absolut inget jag känner för om man säger så men de måste ju göras.
Eller så klär jag på mig o tar mig en lång lång promenix i de fina vädret,
passa på för de e inte ofta solen har visat sig den sista tiden.
Hmm, tål o tänkas på, för dammlopperna ligger ju kvar, men solen visar sig som sagt inte var dag.
 
Sen har jag ingått ett avtal med mig själv o det är,
Nu ska övervikts kilona bort!!!
Fast kortison svullnaden är ju inget jag kan göra nåt åt, så länge jag måste äta skiten!
Hoppas verkligen att jag kan få sluta med skiten snart!!!
Bara läkarna hittar en medicin istället för kortisonet!
 
Sen ska jag faktiskt rensa klädkammaren, finns ju massa kläder där som jag aldrig använder,
kommer i ens, o tar bort till stadsmissionen till bättre behövande.
 
Inatt va första natten på länge som jag sov mer än 2 timmar i sträck!
Blev nog hela 6 timmar, o de känns verkligen, utvilad o pigg!
Härligt!
 
Tjingeling
 
Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0