Ge mig ork!

Vaknade i morse o kände mig feberfri,
men säg den glädje som varar, suck.
för nu är den tillbaka, snabbt som attan tog jag 2 panodil.
 
Nu vill jag bli frisk!!!
 
Tänk att de tog mig 2 timmar att diska upp 2 tallrikar, 3 kaffe muggar, lite bestick, stekpannan o en kastrull!!!
Va ju tvungen att pausa ett par gånger.
Så trött på att må så här dåligt!!!
 
Har inte ens klätt på mig idag,
hasar runt i raggsockor, nattlinne o morgonrock o de tänker jag fortsätta med idag.
 
Men jag är glad i alla fall, för jag har helt underbara barn som hör av sig o pratar med mig i timmar!!!
Det om nåt värmer själen o hjärtat.
 
Rygg läge i soffan nu då o gosa in sig bland kuddar o filtar o hoppas på att febern ger med sig nu, en gång för alla!
 
Carpe Diem
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0