"löp-tider"

Ja min lilla Sotis löper!!!
Inatt va hon rent sagt förjävlig,
jamade o skrek,
sprang runt runt o rullade o gned sig mot precis all hon kom emot,
till o med stackars Helge som ingenting fattade o sprang o gömde sig för henne i rena förskräckelsen.
 
Några gånger försökte få jag få tag i henne,
så vi sprang runt runt,
kök, hall o vardagsrum,
måtte ha vart en synd för gudarna, hihi,
Sotis va för snabb,
o jag druttade dit så de skrek om de,
så nu har man ett blått knä o fråga mig inte Hur,
men istället för "asfalt-ros" så har jag "plastmatta/parkett-matta-ros" på ena knogen,
en bula i huvet, hihi..
 
Inte en hel halvtimmes sömn blev de inatt,
så idag har man gått som en zombi.
 
Strax före 7 i morse tappa jag tålamodet o släpte ut henne,
o ångrade mig sekunden efteråt men då va ju de för sent, suck!
 
Hon ska ju sterilisera sig nästa månad,
P-pillren hade ingen verkan på denna gång på min lilla
"kåtslyna" till älskade Sotis.
 
Men inge fara skedd,
veterinären steriliserar ändå,
typ en "abort" fast på katt.
Känns bra, för de va en plåga för henne o inte få komma ut.
 
O nog hitta hon en villig han katt direkt,
hann inte ta kort på det när hon åmade sig hannen o
fick han dit hon ville, hihi,
sen hade dom en liten "live show" precis utanför altanen,
HSB-trädgårds killarna o alla andra fick sig ett gott skratt
åt min lilla söta Sotis, hihi,
för verkligen gjorde sig till..
 
Hela dan har hon sprungit in mellan varven,
bara för att äta lite o fort springa till altan dörren o
ropa på mig så jag släpper ut henne,
likadant gör hon när hon vill,
Få se om jag får inne henne inatt,
men jag har gjort i ordning sovplats åt henne på altanen,
o ska lägga ut både vatten som torrfoder så hon klarar sig,
fast hon lär jag ju helt andra intressen, hihii
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0