Härliga Vår!

Idag har de verkligen känts som vår.
Härlig solsken hela dan o flera plusgrader ute,
påskliljor, krukos o snödroppar som ploppat upp under köksfönstret.
 
De behövs verkligen inte mycket för att livet ska kännas så helt underbart.
Detta är bara tecken på att jag verkligen INTE är nån vinter-människa,
 
Träffade o gosade med mitt yngsta fina gose barnbarnet, C, idag på dan,
en riktig liten glädjespridare med sitt härliga leende.
Han va så otorligt söt där han kom krypande på alla fyra o sträckte upp armen till ett "Hej"
Farmors hjärta bara smälte.
 
Väl hemma igen så tog jag äntligen tag i målningen av lagerhyllan,
ett lager till i morron så är den klar,
fast jag får se, kanske bara nöjer mig med ett lager.
 
O i morron är det den här slöa tanten som ska börja träna,
få tillbaka min kropp, för nu spyr jag på allt döfläsk som hänger både där som här,
inga kläder som passar längre,
visserligen kan jag inget göra åt kortison svullnaden,
men allt är ju som sagt inte det.
 
Så Adjös Feta Seija!!!
 
Träning o nyttig mat, frukt o grönt,
Bort med all godis, kakor o glass
 
Carpe Diem
 
tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0