Allt är bara inte skit!

Så fort o lätt man halkar ini självömkan,
i brist på sitt EGNA (kan inte stava rätt men ska försöka) initiativ! (hoppas jag stava rätt nu för de första ordet jag tänkte på, kan jag uttala men inte stava till hade varit mer rätt,)
men men,
DET BLIR FAKTISKT INTE BÄTTRE ÄN MAN SJÄLV GÖR DET TILL!
o de stämmer så himla bra!
Vi börjar med mig,
här sitter jag,
ensam,
i självömkan,
för stolt för att be om hjälp,
i tron att ALLA,
speciellt mina barn, (förlåt) alla nära o kära,
ska fatta va vad jag menar,
nånstans mitt i mellan orkan o stunamin (stavas ?)
Hallå!!!
Inte ens jag med mitt "stora" finsk/svenska ordförråd skulle klara av det!
 
Ändå begär jag att ALLA, precis ALLA ska förstå o veta, allt jag säger!
Utan ORD!!!
De e ju sinnessjukt, för ingen är tankeläsare.
 
Inte ens jag, fast jag gärna vill tro det.
 
Hela bloggen blir ju helt fel, inge sammanhang eller röd tråd nånstans,
men just idag har de hänt så mycket positivt i mitt vardagsliv,
så min hjärna hänger inte med,
ja ja ja, okey då, den hjärncellen som fanns i morse men försvann nångång idag mitt på dan, hihi
 
Är så himla lycklig av att känna all denna kärlek,
från mina barn, barnbarn, syskon barn, nära o kära,
o min älskade mor.
 
85 år o pigg, hoppas jag har hennes gener,
så jag oxå får för mig o ta mig en promenad ner till stan, (5km!) bara för att solen skiner!
med rolator o glatt humör!
 
Rörigt inlägg men de min hjärncell med idag, :)
 
sitter här o ler fånigt o så lyckligt, vad mer kan man göra när älskade lilla brorsdotter ringde ikväll o vi pratade i närmare 2 timmar!
Kan man känna sig mer älskad?
Trots att vi inte har setts på flera flera år!
Jag o de mina är inte bortglömda iaf!!!
O vice verse tillbaka!
 
Natti natt o sov så gott alla ni som följer mig, kända som okända :)
Lovar o skriva mer sammanhängande i morron,
just nu är jag för lycklig för det.
kär i mitt liv.
o Helge som stört mig under hela denna tiden jag försökt skriva blogg.
Just ni ligger han bakom nacken med huvet nere vid min näsa!
tok katt!
 
Natt natt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0