Så glad!

Jag ska börja o hjälpa till i kyrkan!
Fast jag inte är kristen.
Ska hjälpa till o laga mat på tisdagar,
baka på onsdagar,
hjälpa diakonissan vid Norrlidshemmet på torsdagar,
börja binda kransar till julbasaren.
 
Attans va glad jag är!
Få nånting att göra om dagarna!
Bättre än att sitta hemma o dra benen efter sig.
o dom som jobbar i köket, var de bara några få som va kristna,
så jag behöver inte känna mig ensam o vara icke troende,
eller för den delen känna nå press på att bli det.
 
Senare idag ska jag hämta lite soppa åt mig,
gratis, de behövs nu verkligen för nu ekar kylen tom
o inte mycke kvar i frysen heller,
mest svamp o bacon.
 
Jag säger då de,
vilken tur vi gick förbi där syrran o jag på vår promenad
o jag såg lappen på dörren!
 
Adjö till ensamma, tråkiga dagar!
 
Tjohoo!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0