Optimist!

Hör o häpna!
 
Idag när vi var på vår dagliga promenad, syster o jag, så gick vi förbi kyrkan här i Norrliden
o jag såg en lapp med röd text på deras dörr,
så jag fram, nyfiken som jag är, i tron om gratis mat eller fika, hihi, (man måste ju passa på)
för o läsa lappen.
Där stod att dom sökte nån som kunde tänka sig o hjälpa till på tisdagar i deras kök,
med maten/fikat till gamla o hemlösa,
så jag in men bara prästen va inne, fick ett telefon nummer o jag ringde tidigare idag o lämnade namn o nummer på svararen,
o nu ikväll så ringde hon!!!
Ska förbi dit imorron så skulle vi prata lite.
Allt detta är ideelt.
o ni som nu tror att jag gått o blivit religiös,
Det har jag inte!
Såg en väg ut ur ensamheten, få nå vettigt o göra,
om så bara EN gång i veckan,
o lite socialt kan de ju bli med.
Istället för att gå här hemma bara o dra benen efter mig, sysslolös.
 
Så jag ser verkligen framemot mötet i morron!
o hoppas på att få va till hjälp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0