Onsdag

Trött, tröttare, tröttats!!!
 
Kunde inte sova inatt, blev knappt 3 timmar,
för många tankar som upptar hjärnan,
men inatt hoppas jag kunna sova,
brukar ju vara varannan natt som man sover mer än 3 timmar.
 
Idag direkt på morgonen fick man promenera till apoteket,
för Kortisonet va slut, syrran följde med.
Efteråt gick jag till kyrkan o fick putsa "kyrk-silvret o mässing"
När det va klart dekorerade jag dom kransarna jag gjorde innan,
glömde ta kort på dom men de gör jag på fredag när jag ska dit igen.
 
Uffe E va förbi o putsade fönstren i em, först hos syrran o sen här,
så jag har bytt gardiner i köket o vardagsrummet,
adventspyntat dom fönstren,
riktigt mysig blev de fast de inte är så mycke pynt som jag är van vid att ha,
men nu har man inge mer pynt så, allt blev ju kvar,
idioten behöll ju allt, men de gör inget.
 
E.P ringde idag på dan, vill komma o hälsa på i helgen men jag känner inte för det,
inte just nu, nästa år kanske, om aldrig.
 
O nu en dusch så man håller sig vaken en stund till.
 
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0