Måndag

Varför ska de va så svårt o hitta på "rubrik"?!
Så i fortsättningen kommer jag o skriva veckodagen jag skriver på ;)
 
Försov mig i morse, 1 hel timma! Enligt min planering o de bara pga att min älskade dotter RÅKA somna själv efter hon lämnat lillfisan på dagis ;)
Så Kias fel! hihi
 
Efter kaffe, cigg o medicin drog jag iväg till kyrkan för "mongla" kransar,
o OJ va kul de va!
Tiden gick så fort, helt sjukt så avkopplande det är för själen,
o vilka härliga, roliga minnen de for igenom min hjärna,
från åren då man gjorde de varje år,
såg framemot att säsongen skulle börja,
trots att man när man va mitt i de då,
lovade sig själv  varje år "ALDRIG MER", hihi
så va man tillbaks varje år.
 
Så idag kände jag mig "hemma" igen,
fast jag saknade de "gamla" sällskapet o allt surr, skratt o spontana sånger, hihi..
De va tider det!
Härliga minnen.
 
Tog en sväng o åt lite lunch o tillbaka till kyrkan för o baka,
de blev äppelpaj o kladdkaka,
till i morron då dom har Cafe/lunch för allmäheten (dom mindre bra ställda)
 
Efter det åkte jag iväg till TGR (en billig butik, typ "Tokiga ture" som fanns en gång i teden)
o köpte lite krans pynt.
 
O nu sitter jag här o tankarna far karusell,
o bara önskar jag kunde göra nånting,
lindra smärtan/oron,
precis som man gjorde när barnen va små,
 
"Mamma blås"
 
o mamma blåste så va smärtan borta, eller va de nu va,
 
Snacka om att man känner sig så maktlös!
Utan att kunna lindra,
säga, "Lilla du, kom här, mamma ska blåsa lite, pussa på de onda o vips så är de borta"
 
Fya o Usch för att man INGET kan göra!!!
 
Vill ju att mina ALLA mina barn, nära o kära o barnbarn ska må bättre än bäst!!!
 
o nu ska jag skingra tankarna o glo på
"Nya ensam mamma söker"
 
Tjingeligng
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0