Måndag igen

En hel vecka till att klara sig!
Lär bli LITE kämpigt så man får verkligen använda sig sina geni knölar för att få de att gå ihop,
göra mat på en spik, typ.
Blir väl nudlar för hela veckan, tur man har de hemma.
 
Väntar på att vårdcentralen ska ringa,
måste ju beställa tid för provtagning i slutet av veckan,
lite spännande o nervöst känns de för då ska de bli premiär för "portokatten",
Hua, undrar hur de går?
 
Idag är vädret bättre så idag ska jag verkligen ta en lång promenad,
blivit lite åsidosatt i helgen pga regn vädret.
 
Ingenting annat inplanerat idag,
borde kanske dra fram dammsugaren men har ingen motivation till det,
blir nog fusk städ med sopborsten.
 
Ja just ja,
igår kväll fick jag ett samtal från en gammal vän, E.P!
Helt sjukt va länge vi har kännt varann!
Va ju bara 26 år! då vi träffades första gången!
Otroligt, men lite kul.
Vi har så vitt skilda liv,
haft hela tiden,
under alla år.
Han rik som ett troll,
jag fattig som en kyrkråtta,
men vänskapen finns där fortfarande.
Han är sig lik,
ger sig aldrig, vill alltid räcka fram en hjälpande hand,
ekonomiskt,
o varje gång avböjer den hjälpen.
Igår bjöd han t.o.m med mig till USA i januari,
Californien i en hel månad!
Men jag avböjde men tackade snällt för frågan. hihi..
 
Som sagt,
jag är fattig men stolt,
jag har ingen prislapp på mig,
så man kan inte köpa mig!
 
Vet att många andra skulle ha nappat för länge sen,
men inte jag, för mitt egenvärde är mig viktigare än nåt annat,
o jag vill då definitivt inte utnyttja hans snällhet,
har aldrig gjort o kommer aldrig att göra!
 
De roligaste är att vi aldrig har varit ihop,
en vänskaplig kram då o då,
de är de enda,
ändå har han aldrig gett upp, hihi,
eller rättare sagt velat säga upp bekantskapen med mig.
 
Nähepp,
måste göra nåt,
vakna till liv,
få lite energi,
 
Tjingeling
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0