kunde inte låta bli!

Kunde inte låta bli o skriva ikväll i allafall.
 
Kollade på "lyxfällan" med min yngsta dotter i luren mellan reklamen, (för vi va så trötta båda 2 men kände oss bara tvungna o få se "lyxfällan o "Hela Sverige bakar" efter det ;)
o både hon som jag reflekterade över dom "SMÅ" summorna man "Unnar" sig varje månad,
o snacka om att man blev helt ställd HUR mycket pengar de ändå handlar om när man väl sätter sig o räknar ut, för EN månad! för o inte snacka om ett helt år!
 
Jag som "unnar" mig ett paket cigg/dag, blir                      1400kr/mån
Vin för                                                                                   200kr/mån
katt mat                                                                                 250kr/mån
katt sand                                                                               150kr/mån
bensin                                                                                   400kr/mån
 
Blir                                                                                          2400KR!/ i månaden!!!!
 
 
O då ska ni veta att jag har SKULDSANERING som INTE tar nån hänsyn till detta!
 
Så fattar ni HUR stolt jag ÄR som faktiskt klarar mig UTAN att låna från släkten/vänner (dom få man har som man kan kalla vänner) mer än jag klarar av att betala tillbaka när pensionen kommer. o MAX om 200kr/mån!
 
O om ni nu vill veta VAD jag SKA ha enligt skuldsaneringen att leva för varje månad, EFTER alla räkningar så blir de inte mer än knappa om ens de 2000kr! OM jag har tur,
men vet ni vad,
jag klagar inte,
för vi klarar oss, Jag, Sotis o Helge o de tack vare mina barn, föräldrar o svärdotter! (min syster förut som jag är så tacksam över)!
O alla ni som TROR att dom hjälper oss med pengar kan hoppa o skita,
för dom vet bättre än så, än att skicka pengar till OM JAG INTE BER OM DET!!!!
 
Dom hjälper mig de "lilla" för alla andra, men för mig är de stort!
En rulle toapapper, kattmat/sand, en mjölk, ett mål mat/kaffe,
mer än GULD värt för mig!
O de allra bästaste o viktigaste av allt
ÄR att dom alla TROR på mig!
o peppar mig o fortsätta orka!
Trots allt skit med sjukdom/utseende pga av den, med all "försökskanin"-medicin som jag inte tålt!
Fattar inte HUR dom orkat med mitt GNÄLL om det!
 
Älskar dom mer än ord kan beskriva!
Mina systrar med! Syskon! Bröder!
 
O nu säger jag natti med ögon som gått i kors för länge länge sen.
 
P.s Helge hälsar att han läst o godkänt allt jag skrivit, hihi,
för han ligger nästan på laptoppen nu ;)
nyfiken som få ;)
 
Natti natt
 
Tjingelling
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0