fortfarande måndag

Ett kort  inlägg!
 
Alltså!
JÄVLA NY SVENSKAR?
Samhället idag,
VAD går de ut på???
 
Inge illa om dom som verkligen behöver en fristad utan våld o krig,
speciellt barn,
men,
 
 
Vi då?
 
Vanligt folk!
 
Vi som bott här hela livet
Skött oss,
betalat skatt,
Jobbat,
ärligt eller svart,
 
Va FAN får vi för vårt slit???
 
Eller vi som hamnat hos "Olle" som jag?
med skuldsanering,
Tycker kommunen, Regeringen, samhället synd om oss???
 
ärNEJ!!!!
 
Är de då så JÄVLA konstigt att man blir samhälls HATISK???
 
o ni som INTE fattar nåt,
BARA HÅLL KÄFT!!!
 
Ni vet INTE ETT SKIT!!!
 
Vittu!
Nu är mamma mu på G,
Så NEJ,
den glädjen ska ni INTE ha,
mina "goa, fina, så ÄLSKVÄRDA, olyckskorpor"
 
Mamma Mu vet bättre än ni.
 
Detta jävla samhälle,
regeringen,
kommunerna,
kan enligt mitt tycke dra åt HELVETE!
 
Nästan som att man önska sig va "båtflykting" or you fucking name it!
Heller än svensk!
Oj, sorry, förlåt,
med mina finska föräldrar o rötter,
men vet ni vad???
 
Jag ÄR stolt över det!
O inte fan fick jag nå "hemspråk" 1967 när jag sattes i min första svenska klasssrum!
 
Har jag tagit skada av det???
 
NÄ!!!
 
Vilket andra land gör som vi är i SVERIGE????
 
INGET!!!!
 
Nä men fy så jag är ikväll,
men de står jag för!!!
 
Ibland blir de för FÖR mycket av allt JÄVLA daltande hit o dit,
o riktiga, ärliga, älskvärda personer blir överkörda!
plattare än plattats!!!
 
Sjukt jävla samhälle vi lever!!!!
 
Fan!!!
 
Jag ska bli POLITEKER!!!!!!!!!!!!!
 
Jag har ordet!
Skriften kan jag få hjälp med,
med tanke på min dysletri.... (va fan de nu heter!)
 
Blev lite mycke, många tankar,
men ibland blir de det.
 
 
Nä fy!
 
Andas!
 
Ja!
 
 
Sov gott alla mina barn, barnbarn, nära o kära.
 
Älskar er alla.
 
 
 
Tjingeling
 
 
 
 
 
Jag
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0