Perfekt..

Jag är inte perfekt!
Jag har sällan rätt!
Bara ibland precis som dom flesta av oss människor.
Jag medger mina fel o brister, även om dom sitter djupt inom mig.
Precis som alla andra, dom flesta gör.
 
De jag gör fel idag, nu när jag är 55 år gammal,
är att jag inte håller käft om mina åsikter!
 
Jag vet att mina ord sårar o de ber jag ursäkt för,
men de är ändå min åsikt, syn på saker o ting.
 
Jag VET att jag levde i ett idiot förhållande i nästan 4 år,
Jag vet det o mår piss av det
MEN o de med STORA bokstäver!
 
Jag tog mig ur det o fixa till mitt liv!
 
Tyvärr så kan jag ingenting göra åt min sjukdom, hur gärna jag än vill trolla bort den.
Den finns där, tyvärr.
o ännu mer tyvärr att inga mediciner dom provat o gett mig under 4 års tid funkar på mig.
Kan tyvärr inte rå över det att min kropp inte tålt dom!
 
Men mina skulder har jag kunnat rå över o det är jag jävligt glad över!
 
Dom flesta som har fått eller håller på med skuldsanering skäms för det.
Det gör inte jag!!!
 
Jag är jävligt stolt över mig själv på den punkten!
Jag har kämpat, det ska Gudarna veta.
O jag kämpar än, 5 år till, o jag SKA klara mig utan hjälp!
 
Ett paket cigg, en 50/100 lapp jag lånat, kommer säkerligen o om lån mer gånger,
de står jag för o betalar tillbaka.
 
Vad ville jag med denna blogg-inlägg?
 
Jo, alla har rätt till sin åsikt, oavsett om de smärtar eller sårar nån.
 
Jag smärtade o sårade idag o blev sårad o smärtad tillbaka.
"Död"-läge kan man kalla det.
 
Båda har vi rätt på sitt sätt
o båda ser vi inte längre än näsan räcker,
båda har vi rätt i våra åsikter utan att nån av vill ge med sig.
 
Kallas för envishet visst.
 
Men samtidigt så innerlig kärlek så de finns inte.
I varje fall från min sida.
 
Nu några panodil o sängen o förhoppningsvis några timmars sömn
innan jag ska till Öland i morron
 
Natti
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0