Hemma

Jahapp, då va man hemma igen då.
Kom igår kväll vid 21-tiden efter en hemsk tågresa med 2 byten o helt galna människor, fullpackade tåg!
Aldrig mer tåg! Inte med byten i alla fall!
 
Katterna, Sotis o Helge mötte upp mig vid dörren så de va bara o sätta sig på golvet med skor o jacka på o kela en stund med dom först, sen va dom runt fötterna hela tiden eller på mig när jag satt i soffan o inatt låg dom bägge två i sängen hos mig, fast som dessa lydiga o väluppfostrade katter dom är så höll dom sig nere vid fotändan, nästan hela natten, i alla fall tills jag somnade, hihi, för sen när jag vaknade så låg Helge på kudden bredvid mig o kurrade förnöjt, hihi.
 
idag har jag städat lite, plockat undan o tvättat, varit o lämnat prover igen, hatar det men ett måste o sen va jag till skuldsaneraren o nu e de bara vänta o se när de hoppar igång, runt midsommar tippade han på. Härligt!
 
De e så tyst här hemma, för tyst, saknar upp igen, liv o rörelse, trots att man agerade som "sov-vakt" åt dom större barnen där så dom inte klev upp vid 4.30 o väckte hela huset, tihii.
 
Här kommer ett litet axplock av bilder på mina kära o nära där uppe
         
 
 
o så en bild på lilla gull-ungen, momos tjej som va sjuk, förkyld o febrig som jag, plutten min
 
                                                                                                                                            Som sagt, när jag kom upp dit så hann jag vara frisk i 2 dagar, som attakerade en jävulusisk magsjuka mig i 3 dagar med feber o kramper i magen! Hann inte en bli frisk i mellan innan värsta förkylningen slog till,med snuva, hosta o feber! Dom 2 sista dagarna va jag frisk igen!
Så mer parten av min vistelse där uppe låg jag sjuk, inte kul!
 
Syrrans gubbe kom o hämtade mig på annandagen, jag skull åka tåg hem till Kia igen dan efter men där låg jag i hög feber o fick sova över en natt till med Syrran Anne som sjuksyster, (ska nog bli mer sjuk hos henne, som hon serva mig än med de ena som andra, tihii)
 
Jag är mer än nöjd med min vistelse hos Kia o Anders o alla barnen. Saknar dom!
 
Nu blir de rygg läge på soffan o glo lite på tv innan man ska knoppa in för natten.
 
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0