Ensam igen

Nu e man ensam igen, puhuu.. men Oj va jag är lycklig o nöjd med mitt liv!
 
De har varit en helt underbar vecka med Kia, Anders o lilla hjärtegrynet Nellie, synd bara att den gick så fort.
 
I onsdags åkte dom till pappa/morfar Uffe o sov över där.
 
I torsdags åkte vi hem till Fredik o Tina o alla barnen, Eimy, Felicia, Anton o Neo o sov över där.
Kanon mysigt hade vi det o barnen är ju så helt underbara, o så god hand dom tog om sin minsta kusin Nellie, speciellt Felicia som är babies tokig, hon fanns vid Nellies sida hela tiden, gull-ungen.
 
Vi åt gott o moffa i godis, (Fy så nu bllir vatten o bröd för min del ett tag framöver) o senare när alla barnen gått o lagt sig kollade vi på film o de va som att sitta i en biosalong för de va verkligen stor sån där filmduk va de nu heter (jag är ju bara så duktig va gäller tekniska prylar, hihi)
 
Igår kom sen Thomas o My över hem till Fredrik o Tina, vi fikade o sen åkte vi efter dom hem till dom, fikade o umgicks en stund innan vi åkte hem hit o gjorde pizza o bara va o glodde på tv.
 
I morse klev jag upp med Nellie o lät Kia o Anders få sova ut, vilket jag har gjort varje morgon förrutom ett då Anders hann före mig.
Så mysigt o få ha lilla hjärtegrynet för sig själv en stund. 
 
Jo o en sak till, Sotis hon löper, o de hörs vill jag lova! Så igår kväll för att Nellie inte skulle vakna av hennes, ursäkta, Kåt-jamande, så fick hon faktiskt gå ut! Även om risken är står hon blir med ungar, men de gick fan inte o ha henne inne! Har då aldrig hört värre jamande! Hua!
 
O skulle hon nu bli med ungar så gör de inget för hon ska ändå steriliseras i mars, så de får väl bli "katt-abort" då.
Idag har hon vart ute 5 gånger redan, hon e ju så rolig för när hon vill in så sätter hon sig på bordet på altanen o jamar NORMALT. Kommer in o gör sina behov i lådan o äter lite o går o sätter sig vid altan dörren o vill ut.
Undrar ju varför hon inte kan göra sina behov ute??? Nä, hon måste bara in o få göra de i sin låda. Rolig katt.
 
Nu kanske ni undrar hur Helge har reagerat, reagerar på hennes inviter, Jo, han skiter i henne i stort stycke, vill inte ens leka med henne, "lappar" till henne med sin tass o letar efter ett ställe för o få va ifred på. Vilken tur att han är kastrerad! Fast de tycker nog inte Sotis nu, haha..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0