Biljetterna hämtade

Idag hämtade vi biljetterna, Dennon o jag
 
Jätte glad o lycklig över det, mindre glad över avgiften jag va tvungad att betala för att jag löste ut biljetterna på SJ:s tågstation i Kalmar! 
 
Fick betala återförsäljarens/agentens bokningsavgift!!!!!!!!!!!
Rena rama rånet säger jag!!!!!!!!!!!
Bara för att jag utnyttjade personligservice så va tvungen att betala för det! Givetvis ifrågasatte jag detta men fick inget vettigt svar o Dennon ryckte mig i armen o sa " Momo, vi går nu",  tihii, han skämdes tror jag, för jag frågade ju expediten omJAG betalade hennes lön, men de fattade hon inte va jag menade, men de gjorde ju Dennon.
Jag säger då de, en grabb på 12 år fattar ironin, piken jag gav henne men inte hon. hahaha va elak jag är.
 
Skit samma, nu vet jag ju till nästa gång att jag beställer biljett via data o slipper extra avgifter o alla ni som ska resa med tåg o ni vet när ni ska åka, så boka helst 90 dagar före för de är billigast.
Ja just ja, då säger den här expediten
-Om du bokar 90 dagar innan resan, när vi släpper biljetterna så blir de billigare
o jag ställer en mot fråga
-Aha, o hur ska jag veta NÄR ni släpper biljetterna?
o hon bara tittar på mig helt nollad varpå jag frågar igen
-Men om du inte vet HUR ska jag veta
o expediten
- Jo men 90 dagar före resan (o ser både skamsen o förvirrad ut)
Varpå Dennon sa
- Momo, kom nu, jag förklarar för dig ute
Oj va jag skrattade sen efteråt, o va smart mitt barnbarn är! 
Efter hans förklaring blev ju all hur enkelt som helst att fatta.
Snacka om att kunder o försäljare kan missförstå varann rejält, speciellt när ingen av dom har tid att lyssna, vilket varken jag eller hon hade idag tydligen.
Så gott folk, OM ni fattade så här kommer förklaringen.
Biljetterna blir billigast 90 dagar före avresa! Dyrare för varje närmare avresedagen!
Hur enkelt som helst OM o NÄR RÄTT person förklarar allt.
 
Annars hade varit en rätt bra dag idag, synd o klaga.
o nu ska slappa framför tv:n 
 
Tjingeling
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0