Bakar dag

I brist på annan sysselsättning så bakar jag idag.
Mjuka pepparkakan är klar o morotsbrödet står på jäsning.
Bakade igår med, en sockerkaka till Ania o kärleksmums till mig.
Ja man måste ju hitta på nånting nu när man inte röker nå mer ;)
Fast risken är stor att man rullar fram snart! ÄÅterigen, Fast, de skadar nog inte o gå upp ett o annat kilo ;)
 
Den här veckan har gått i rensningens o städningens tecken. Fick ju som sagt EN del av mina saker i fredags men men jag fick slänga de mesta, va bara möblerna som klarat sig i regn o rusk.
Visst va jag lessen i några dar över alla förlorade kläder, skor o all annan textil men de är ju som sagt dö ting o dom går o ersätta. Jag har ju mitt LIV! Mina barn o barnbarn, släkt o vännerna kvar. Betyder allt för mig.
 
Börjar räkna ner dagarna tills Ramona o barnen kommer nästa lördag. Ska bli så härligt o få hit dom o ha dom nära i EN HEL vecka! Bara längtar dit.
 
O nu ska brödet bakas ut o få jäsa till en gång till.
Bilder kommer senare.
 
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0