Tänk om

Tänk om man till nästa år eller året efter kunde samla alla sina barn o barnbarn o fira julen ihop hela familjen.
De vore en önskedröm som slog in.
 
Tänk o få förbereda allt inför julen, baka, laga mat, pynta o pyssla.
De vore som förr i tiden när barnen va små.
Stressigt men Oj så kul o härligt o sen på julafton se alla barnens tindrande hoppfulla o längtansfulla blickar.
 
Ja man saknar inte det förräns man sitter här, "gammal" o ensam,
MEN om 2 dagar så får jag pyssla o baka o laga mat, med Kias barn.
Det ser jag verkligen framemot.
Just nu har jag absolut ingen julkänsla alls, men väl uppe hos Kia så kommer den, de vet jag.
 
Jag bara längtar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0