Rätt bra dag

Idag har varit rätt så bra dag, humör/sinnes/stämnings sätt. 
Vaknade vid 10, okey, vid 8 första gångerna, först ringde lilla mamma för o gratta mig på min namnsdag (i finska almanackan) vilket jag aldrig har firat eller ens tänker på, sen en kvart senare så ringer min älskade dotter Ramona på sin väg till jobbet, pigg o glad o hurtig o pratsugen som få, o jag sov... Så de blev inga långa samtal med älskade precis just då :(  Sen till råga på allt så ringer Ramona på hemväg ifrån sitt jobb o VAD gör jag då??
Jo sitter upptagen med ett möte med skuldsaneraren! Suck så träligt. Hade ju så gärna vilja pratat med henne, fått höra om Jolines lusse firande på dagis o allt,.
 
Blev så glad att kära Ania har kommit hem så jag gick över på dan idag o fikade hos henne. Hon hade haft de så bra o mysigt i Polen. Precis som jag sa till henne att de skulle bli när hon inte ville åka innan avresedagen. Så glad för hennes skull. Hon såg verkligen pigg o fräsch ut, fått håret slingat o allt. Härligt.
 
Min skuldsanering kommer att bli klar att skickas till KF i januari, puh säger bara vilket jobb han lagt ner, budgetrådgivaren, jag hade gett upp för länge sen om jag hade fått göra allt de där själv så jag bad han faktiskt om ursäkt för att jag va så elak o dum sist när jag ringde han o tvinga han o boka en tid med mig nu i december. (dumma mig) men jag förstod ju inte bättre då.
 
O nu de lite mindre bra, mina peppler tycks komma tillbaka, puhuu, jag vill inte! Så jag får ringa läkaren i morron o fråga om jag ska öka dosen kortison, fick ju minska den för 1,5 vecka sen. Eller om de kan va den nya medicinen gör detta!
Blir så trött på de här! o när jag va hos syrran o vi fixa utväxten i våra hår så upptäckte hon de jag redan hade kännt med fingrarna, små kala fläckar o nu känner jag när jag kör fingrarna genom håret FLERA små som stora fläckar!
Hjälp! Så de blir väl att plocka fram peruken snart igen, tvätta den o göra i ordning IFALL snart inge hår har igen!!! I fall i fall så man e förberedd, fast de lär man aldrig bli rent mentalt.
 
O så skulle jag som sagt hålla mig vaken o se stjärnfallen o få önska mig nåt, hinna göra det på alla dessa 50-100 på minuten inatt men va såg jag nyss när älskade Kia ringde för att säga godnatt, när jag tittade ut genom fönstret!!
Jo hela himlen är GRÅ!!! Inte stjärnklar som för nån timme sen med halvmåne o allt!
Vad säger inte detta mig?
Jo, finns de nån mer otursförföljd än jag???
Nu när jag äntlligen hade chansen för en gångs skull i mitt liv o hinna önska mig nåt, hinna förbereda DEN stora
önsknigen INNAN stjärnfallet tar slut, så får jag inte ens se dessa alla!!!
Morr säger man då!
 
O nu kan jag gå lägga mig o sova, en fördel i alla fall, jag behöver inte kämpa för att hålla mig vaken.
Alltid nåt, eller hur *ler*
 
Summa sumering;
En av dom bättre dagarna på länge för min del, mentalt.
 
Natti natt
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0