insnöad

Jag nu är man snart helt insnöad, i dubbel bemärkelse.
Menar, ut vill man inte bege sig i detta snöyra 
o mitt inre (hjärna) är helt fuck´t up!
Kan de bli bättre?
 
Snacka om suckars dal!
 
Så nu får de tamefan bli bli nån slags förändring på denna situation!
På nåt sätt!
Orkar inte ha de så här o inte må så här illa inombords!
 
Men den stora frågan är ju, HUR?
 
Lite svårt att kunna förändra på nånting när man inga resurser har till det.
Allt är ju så mycket enklare när man råd till saker o ting,
för i dagens samhälle kan man inte förändra på nånting utan PENGAR!
 
Jo, sitt inre tänkande är gratis, men lite svårt att komma vidare med alla bra ideer när man inte kan förverkliga dom.
 
Nog har jag varit fattig i mina dar men aldrig på detta vis!
Fattig på pengar har jag varit, men aldrig på umgänge som nu!
o jag tar mig ingenstans för att hälsa på nån heller,
de är för långt att gå, en sväng intill stan, om man nu ville dit bara för att "fönster-shoppa" kostar buss biljett, vilket man inte har, o vägen dit är för lång o ta sig en promenad , speciellt i detta väder!
Så va gör man, jo sitter här o vankar runt o hoppas på nån ringer o hör av sig,
för själv kan jag inte ringa, för alla dom har mobil o pengarna i min mobil är slut
o systern vill jag inte terrorisera hela dagarna med mina samtal, vi pratar ändå varje dag.
Liksom min yngsta dotter o jag.
Dessa samtal är guld värt för mig.
Visst bor syrran här o visst är vi ute o promenerar nästan varje dag, när hon kan o orkar
men de räcker inte för mig, så min nästa undran är,
Är jag för krävande?
kvävande?
 
Nähepp, De får helt enkelt bli en förändring på detta o förhoppningsvis blir de det i morron.
Ska nämligen till budgetrådgivaren för att skriva på ansökan om skuldsanering, vilket ska skickas iväg direkt till kronofogden. Hade hoppats på att ha fått in den redan under hösten men bättre sent än aldrig.
Sen är de bara sitta o hoppas på att de går igenom, vilket de borde göra o få komma igång med det,
bli skuldfri om 5 år.
Visst lär de bli tuffa år men inget kan slå detta hemska år i mitt liv.
 
Så med detta sagt så ska jag bylta på mig o bege mig ut snöyran, skingra tankarna o få lite energi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0