Duktiga jag.

Snacka om pärs!
Jag beslutade mig för att GÅ in till stan, ca 1,5 mil enkel, för o fixa med personbevis o kolla med SJ.
De tog mig över 1,5 timme o komma till Skattemyndigheten för de va snorhalt på trottoarerna.
 
"Glad" nyhet va att JUST dom tågen jag ska åka med den 19:de INTE va inställda, med reservation!
Så jag fick inte boka om dom nu utan ska ringa SJ OM inte tåget kommer den 19:de kl 5.22! Stationen har stängt då. Så jag skulle kolla info tavlan i väntrummet då å¨morgonen men jag fick direkt nummer till stationen i Kalmar så jag kunde ringa dan före avresa o kolla läget.
 
Ja ja, de e bara o hålla tummarna o hoppas på de bästa.
 
Sen tog jag faktiskt bussen hem, orkade helt enkelt inte gå hem, men jag hade gjort det om inte min älskade unge, Kia, sa att hon skulle sätta in så jag kunde betala med bankkortet på bussen i morron, en resa. Har ju nu en resa kvar på busskortet. Dom tar ju inga kontanter på bussarna nå mer.
 
Hua, jag e helt slut i bena, tänk er, t.o.m pensionärs tanter med sina rullatorer susa förbi mig när jag va på väg hem från bussen! Då e man slut.
 
Så nu blir de rygg läge i soffan o bena högt mot ryggstödet,  taket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0