Drömmar

Tänk om drömmar kunde slå in?
Då skulle jag önska mig liv o rörelse runt omkring mig,
barnskratt o stoj!
Ha nå meningsfullt att göra om dagarna.
Saknar tiden som småbarnsförälder!
Trots att de va stressigt o jobbigt mellan varven att vara ensamstående med 4 barn,
men då hade man fullt upp, hann aldrig ömka sig själv som jag gör nu mer parten av dagarna.
 
Önskar jag kunde hitta nå jobb, några timmar om dagen bara,
men de finns inga jobb o ingen som vill anställa en förtidspensionerad tant som mig med mina sjukdomar.
Fast kanske jag kan hitta nån som behöver ha dagmamma/extra mormor/farmor här i krokarna.
Rasta hundar?
Ja de kanske är en bra ide, skriva lappar o hänga upp i affären.
Vem vet, nån kanske nappar?
 
För de här, sysslolösheten tar kål på mig!
Kanske vore allt annorlunda om jag ägde en bil, vem vet, men nu är de ju inte så o de lär dröja till våren/sommaren innan den drömmen kanske kan blir sann.
 
Så med facit i handen så borde jag nog ha hittat nå litet hus eller torp att hyra istället för att sätta mig i en lägenhet. Här finns ju inget att göra!
Trött på långa promenader, gått runt hela området kors o tvärs flera gånger om, ingen riktig skog att gå i.
 
Isolerad mitt i storstads djungeln typ, så känns det.
Ingen bra känsla alls.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0