De blev BÄST

Precis lagom när jag va klar för att gå iväg till skogen kom lilla Dennon överraskande o vi följdes åt till skogen.
De blev en riktigt rolig o skoj liten utflykt över stockar o murar o de enda vi hitta va en bortflugen golfboll mitt uti skogen ;) men roligt hade vi.
Efteråt kom vi hem o fikade, kaffe bullar o kokoskaka, t.o.m Dennon har lärt sig att dricka kaffe. Han börjar bli stor min lilla gullpojk.
Sen satt vi pratade o planerade för hans kommande läxläsning här hos mig när skolan väl har börjat.
Mitt förslag om en "Morot" togs gladeligen emot av Dennon ;)
Moroten består av en  bestämd slant varje månad, med avdrag dom dagarna han "fuskar" o inte gör läxan.
Känns riktigt bra att han va med på detta o ser framemot det.
Jag gjorde ju nåt liknande med mina egna barn o med facit i handen nu när dom är vuxna med egna liv o barn ser kan jag inget annat än vara nöjd över "morotarna"
Nu blir de softa framför tv:n en stund innan lägg dax.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0