Bus Helge

Blev väckt klockan 5 i morse av en överbusig liten Helge som rusade runt o hoppade överallt.
Han väckte inte bara mig utan Sotis med. Sprang i mellan oss o retade oss, nafsade på tårna, hoppade på en tills han fick liv i oss båda så vi vakna, trötta o smått irriterade, både Sotis som jag.
O va gjorde väl lilla Helge sen, jo kurade ihop sig som en boll på min kudde. Där stod jag o Sotis helt handfallna o tittade surt på han, att bus kattunge!
O nu är han i farten igen, suck, mina skor får sig en omgång, hihi..
Han är inte alls lika lugn o fin som Sotis va när hon va en liten kattunge, den här är som en tornado där han rusar fram. Hoppas han lugnar ner sig snart.
Idag är de sprutdax igen, usch! Bara hatar tisdagar just därför!
Läste i tidning om en ny medicin så de ska jag ta upp med läkarna. De vill jag få prova i stället för cellgifterna jag får nu. Märkte igår att päpplerna börjar komma tillbaka o att jag har tappat hår igen. Suck så tröstlöst.
Hoppas o önskar att mitt liv snart blir bättre på alla fronter, just nu känns allt lite tungt mellan varven, tankar som drar ner en, men som tur är så är man en född optimist så man tillåter sig inte dras ner i de svarta hålet, bara kika ner vid kanten ibland.
Nu ska jag städa lite, tror jag
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0