Vitt vitt VITT.....

Usch o fy för detta snöande!
Ska de ALDRIG bli vår???

Jag hade sovmorgon idag, riktigt mysigt o härligt o bara få ligga kvar i sängen, gosa ner sig under täcket....
Skönt o bara ta de lugnt en stund..

Jag skottade snö (ovanligt!) o bar in lite ved,
innan det tog jag en promenad med Bobo,
o nu tar jag igen mig lite med en härlig kopp rykande kaffe,
sen bär de av ut o hämta in mer ved.
De enda positiva med vädret är att de inte är kallt ute,
plus grader känns de som.

Jag hade tänkt grilla ute idag, fast de snöar,
"De gjorde jag ifjol fast de vräkte ner snö" tyckte jag,
så då gör jag de snart.

Nu ska googla o beställa lite fröer, måste börja lite smått med blommorna.
Längtar till våren o få nåt att göra om dagarna,
mer än bara de vanliga vardagsrutinerna.

Fick ju beslutet från F-kassan i förrgår att jag får jobba o tjäna upp till ett visst belopp,
bra att de finns såna regler o lagar, så man kan söka extra jobb o dryga ut ekonomin lite.

Nähepp, sitta här o dega, de duger inte,
ut o hämta in lite ved.

Carpe Diem




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0