Vår i luften

Vi har haft en härlig o fin, lugn helg.
I fredags va älsklingen magsjuk, stackarn o jag fick tips av Ramona att äta pepparkorn, sagt ogjort o jag slapp bli smittad. Va o köpte cola o nyponsoppa åt sjuklingen, gjorde varma-koppen åt han, på lördan va han frisk igen, skönt.
Exet va förbi i fredags o packade bilen med säng o andra saker åt Kia o dom åkte upp till henne, lånade min bil till det. Tur man har stor bil så man slipper hyra släp.
I lördags va de Melodofestival, men fy vilka kassa låtar, Dannys låt va den enda som va bra eller nja, bäst i alla fall av dom alla.
Igår tog vi en lång promenad i skogen med Bobo o va hände??
Jo lilla Rymmar-Bobo levde upp till sitt namn igen!
Han fick vittring av nånting o drog som ett skållat skott!
Hjälpte inte hur mycket vi än ropa o locka, borta va han!
Suck sa vi o plumsade i snön efter honom utan att hitta,
vi tog bilen sen o körde runt o när vi uppgivet gav upp o körde hem
VEM stod inte där o väntade på oss??
Jo en genom blöt Rymmar-Bobo, blödande i ena tassen, stackarn hade gått ner sig nånstans men som tur va tagit sig upp, Jag som duschade han i fredags...
De va bara en liten skråma i tassen som tur va.
Idag ska här städas igen, ett evigt städande kan tyckas men så blir de när man vedeldar.
Känns vår i luften ute, härligt, äntligen på väg mot ljusare tider.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0