Lördag hela dan!

Måste bara berätta en rolig grej. Häromdan skulle vi dra upp ett träd som älsklingen lyckades fälla åt fel håll, rakt ner i dammen, hihi, så mens vi höll på som bäst med slutfinishen såg jag undrade på älsklingen som stod o tittade uppåt, mot ett annat träd, så jag kikade dit jag med, o VAD såg jag?? Jo en hel stor svärm av bålgetingar, järnspättet jag höll i flög all världens väg o jag rände ut ur snårskogen som en gasäll, strax efter kom älsklingen rännades, väl uppe på vägen sa han att han hade blivit stucken i huvet o jag undrade varför han stod kvar för, jo för de dom va så STORA o MÅNGA, hihi, här kommer en bild på monster-trädet o av några suddiga bålgetingar som bor i björkstammen på vår lilla ö

  

Idag har jag putsat innerfönster som vi hittade uppe i ladan, dom ska på plats så kanske vi får lite varmare inomhus i vinter än förra året, fast i år hoppas jag att de INTE blir en sån extrem vinter som ifjol, hua mi så kallt de va o så mycket snö. De vill vi inte ha!

Älsklingen är o fäller mer träd o snart ska vi elda i spisen o laga mat o sen bara mysa.

Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0