Evigt jagande av pengar o status...

De e tamefan lustigt hur man uppfattas som människa,
beroende på hur mycket pengar o vilka statusprylar man har o äger!

De viktigaste för mig är lycka o kärlek!

Ömsesidig kärlek till nära o kära!

Sen att man varken har status prylar eller pengar i överflöd, kvittar!!!!!!!!

Som nu, jag njuter av mitt liv,
fast vi varken har teve-kanaler eller pengar!

Vi har kärlek o närhet!

Mat har vi, både för oss som våra hundar o katten.
De räcker för oss!

Visst att denna "fattiga" situation e lite ovan för min älskling men han lyckas ta de me ro.
Inga sura miner här inte!

Livet har ju så mycket mer att ge än sitta framför en 50-tummare o glo på 150 tevekanaler!!!!!!

Finns de nå bättre än att kunna ta på sig varmt o bege sig ut på lång prommis med hundarna i skogen?
NEJ!
o sen komma in koka härligt kaffe,
laga go middag på vedspisen,
avnjuta den o SAMTALA/DISKUTERA om allt o ingenting,
UTAN att behöva glo ini en tv-apparat.

Njuter av mitt liv just nu,
trots all snö o vinter.

Tjingeling
Kramelikramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0