Upp som en sol....

Dagen började "Upp som en sol, ner som en pannkaka"

Så går de när man har för stora förhoppningar!
Fast just nu va de inte bara det som föll som en pannkaka,
utan de gamla vanliga,
några dumma elaka ord, attityd o skrik.

Fy va jag hatar det när de händer!
Hon e ju trots allt min underbara dotter!
Men de e alltid jag som får ta smällarna, som jag egentligen inte är orsaken till!
men men, nu e de ju bara så.

De gör ont, de gör de, sårar mig, gör mig lessen,
men som sagt, VEM annars ska hon rikta sin ilska o aggressioner mot??

Vaknade i morse,
så lycklig o glad,
solen sken både ute som inom mig,

Nu sitter jag här igen,
nere, besviken o lessen.

Lessen för allt skrik,
Besviken för jag hoppades på sällskap,
ett speciellt samtal ikväll, vilka båda uteblev..

Ja VAD säger man?

Jo, natti natt o bättre dag i morron.

Tjingeling
Kramelikramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0