Uppfriskande regn..

Regnet duggar lite lätt...
De doftar så gott, daggvåt gräs...
Naturen skiftar färg... Alla färger blir så mycket intensivare...

Idag blir de en riktig slappar dag,
riktigt skönt faktiskt,
efter allt jobb me blommorna o plantorna,

Nu sköter dom sig själv, idag,
satte på alla värmefläktar,
tropisk värme där inne i tältet,
nice nice....

Härligt o se hur allt växer,
en del har börjat blomma redan,
så vackert, vilka färger!

Så, idag får bli en dag unnad helt o hållet för mig själv,
ska ta skön fotbad, fila fötterna (tihii.. de kittlas juh)
sätta inpackning i håret,
bara rå om mig själv,
skämma bort mig själv...

Hinner städa o röja undan i morron, innan mamma kommer.
Tuff tant hon e!
80 bast o åker tåg me flera byten bara för o komma billigare undan.
E så impad av henne!
Önskar o hoppas att jag själv me e så pigg o hurtig som hon när jag blir 80!

Ska bli så kul o få ner henne hit!
Saknat som fan efter henne!
Min lilla älskade mor!

Ha en bra dag...

Tjingeling
kramelikramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0