2008.01.07

Tänk att man kan sakna efter en människa så....
Min käre avlidna mormor!!!!!!!
De e snart 20 år sen hon levde...
men i mig lever hon kvar....
alla hennes visdomsord...
varma famn....
allt kul jag fick uppleva tillsammans med henne...
Minns de som igår hur den hemlagade "sima" (finskt lemonsoda typ)
bubblade i näsan... hur jag försökte hälla ut alla russina ur flaska,
utan att lyckas få ut ett enda...
Ler åt alla gamla minnen....
Min mormor var en stark kvinna,
visste vad hon ville,
modern trots sina principer,
hård men rättvis,
så full av liv o glädje,
så mycket värme o kärlek åt alla som det behövde..
o som på beställning ringde hon alltid
just när man som bäst behövde.
Precis som om hon hade anat att just då behövdes hon
o hennes uppmuntran o glada
smittsamma skratt...
Saknar henne massor!!!!!!!
Just nu skulle jag behöva få höra hennes röst,
råd o tröstande famn....
men jag får hålla mig till godo o försöka minnas alla hennes visdomsord.
"Efter regn kommer sol"
"Lev idag, morgondagen vet du inget om än"
"Ingenting är bestående"
"Älska din nästa som du själv vill bli älskad"
"Inget blir bättre av att gräva ner sig o gråta hejlöst, Gör nånting åt saken istället"
"Vänd allt negativt till positivt"
Lilla underbara mormor,
saknar dig så....


Kommentarer
Postat av: Pontus pappa

Fint skrivet, använd de två sista råden i inlägget så skall du se att det känns bättre.

Upp med hakan.

2008-01-08 @ 05:08:41
URL: http://pontuspappa.blogg.se
Postat av: PP

Jag väntar på något nytt inlägg, gärna något som belyser ditt motorsportintresse

2008-01-19 @ 19:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0