2008.01.01 Årets första dag o timma

Nytt år
nya förhoppningar....
Sitter här i min ensamhet o bara njuter av tillvaron...
mitt lilla barnbarn sover så gott,
virade in henne i täcke, tog på mössa o sen gic vi ut på balkongen
tillsammans me hennes gammelmorföräldrar
o tog emot de nya året,
hennes första, 6 månader gammal...
höll henne i min famn o betraktade hennes stor ögon,
ögon stora av förvåning
o så mycket glädje...
hon jollrade så glatt o tittade upp mot natthimlen
mot alla dessa fyrverkerier som exploderade
o satte hela himlen i brand me sitt kaskad
av färger...
de small o smattrade..
sprakade...
men du mitt lilla älskade barnbarn
bara log me hela ditt så söta ansikte..
trygg i mormors famn..
vilken känsla...
hela mitt inre bara sken upp..
Vilken härlig start på de nya året!!!
Skulle inte valt bort mot nånting!!!!
inte ens för en miljon kronor!!!!
Där stod vi 3 generationer..
alla me vår karakteristiska lilla uppnäsor
o kikade upp mot natt himlen
o bara njöt...
tog emot de nya året....
o nu ska jag krypa ner i sängen
o lyssna på hennes små andetag...
vakna till hennes joller...
kan livet bli så mycket bättre....
Gott Nytt År på er alla som läser det här
kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0