2008.04.05

citerar några dikter skrivna av en forn-vän, michel P

En tår jag fäller för dig
på min vandring i livet

En tår som förgås
av din likgiltighet

En tår som ej syns
En tår i de tysta

På min vandring i livet
går jag vidare




Trevar fram i mörkret
känner ingenting

Hittar inte vägen ut
Kommer inte ut

Sitter fast i evigheten
som inte vill ta slut




Varför trodde jag att jag skulle möta kärleken
Varför skulle lyckan le mot mig

Varför skulle jag vila trygg i din famn
Varför trodde jag på kärleken

Ensam jag vandrar vidare
Ensam i dom övergivnas spår

ensam jag blickar ut över ängarna
Ensam jag fäller en tår

Ensam jag sätter mig ner
Ensam jag längtar




Just så känner jag inom mig....
Just nu....
Även om vårsolen skiner från en klarblå himmel
så sitter jag här o filofiserar o blickar tillbaka på mitt liv
Ett liv full av minnen
händelser
skratt
kärlek
ömhet
närhet

Vad återstår...
Jo min ensamhet
En ensamhet jag inte vet HUR fylla ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0