Torsdag....

Livet rullar på med full fart
Känns så härligt att kunna hjälpa o finnas till för de mina.
Mina älskade ungar o barnbarn.
 
Snart är julen här,
känner ingen glädje över det direkt,
mycket på grund av att jag ej har råd att köpa JUST dom julklapparna jag vill!!!
men men, gäller o tänka framåt några år, sen så kanske man har mer råd.
 
Försöker göra de mysigt här hemma med julpynt o så,
men själva julstämnings feelingen lyser med sin frånvaro
 
.
 
Julen nu för tiden har inte samma glans o glädje med sig för mig som när barnen va små,
saknar allt hyss hyss, julpyssel, bak, ja allt från den tiden,
men men, jag får lära mig att så här känns de nog för ALLA mor o far föräldrar inför stor helger,
jag är säkert inte ensam om det, o inte den sista heller att känna så här.
Fan ska man bli gammal för!!!!!
 
Nu ska jag ju inte sitta ensam i jul, som så många andra får,
men känslan inför julen från förr, den exixterar inte längre.
 
O nu tar jag dessa dystra tankar o går ut med dom o lämnar dom där ute
 
Tjingeling
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0