Måndag

De är mycket tankarn o funderingar i huvudet nu.
Både om den analkande julen som om allt annat som händer runt omkring.
 
Jösses så jag önskar innerligt att nästa år blir Mitt o alla mina barns år!!!
 
Lite lugnare på alla fronter!
 
Älskar mina barn o barnbarn, mer än livet självt.
Gör allt för de mina,
men ibland,
som stunder som dessa önskar jag kunde ta dom i min famn,
precis som man gjorde när dom va små o man vaggade dom i sin famn o sa
"lilla älskade du, det blir bra nu"
o blåste lite på skadan dom åsamkat sig.
 
De funkar inte riktigt så nu.
Hoppas o önskar så att de lilla jag kan underlätta, hjälpa dom med mitt stöd o kärlek,
räcker till.
 
Julekänslan lyser med sin frånvaro än!
Kanske infinner sig den när de väl är julafton.
Jo de gör den, de vet jag,
räcker o få se barnbarnens hoppfulla o glada ansikten på julaftons morgonen,
eller rättare sagt kvällen innan, uppusittarkvällen med massa mys-pys, gottis osv.
känner redan nu hur leendet sprider sig i mitt ansikte.
 
Nä, dax o packa övernattningsväskan o invänta yngsta sonen,
ska sova över hos hans lilla fina familj idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0